Business Careredesign aplikacji online
Redesign aplikacji wspomagającej zarządzanie procesami w firmie i relacjami z klientami.
Klient
- Arteria S.A.
Zadania
- Ewaluacja UX
- Badania generatywne
- Projekty UX / Makiety Lo-Fi
- Projekt UI / Makiety Hi-Fi
Moje zadanie polegało na ocenie możliwości i ewntualnym zaprojektowaniu zmian w interfejsie, które usprawniłyby wykonywanie zadań przez użytkowników.
Ograniczeniem był brak możliwości zmian programistycznych (wszystkie funkcjonalności miały pozostać bez zmian) i brak możliwości przeprowadzenia testów z użytkownikami.
Po zebraniu informacji od właścicieli projektu przeprowadziłem ewaluację heurystyczną interfejsu, a następnie wywiady z kilkoma użytkownikami. Na podstawie uzyskanych danych zaproponowałem następujące zmiany:
- kluczowa - kolejność poszczególnych zadań i kroków w zadaniach została dostosowana do rzeczywistej kolejności przetwarzania dokumentów i płatności,
- zmiana tab index formularzy, tak aby odzwierciedlał rzeczywistą kolejność wprowadzania / edycji danych,
- rozdzielenie menu na 1, 2 i 3 stopnia,
- zwiększenie czytelności menu,
- zwiększenie kontrastu tekstu,
- wprowadzenie informacyjnych, instruktażowych nagłówków tabel,
- zwiększenie czytelności tabel poprzez dodanie paddingu do komórek,
- wyraźną hierarchię informacji,
- wizualne rozdzielenie sekcji poszczególnych paneli przy pomocy kolorów i pozycjonowania,
- wyraźnie zaznaczony tryb edycji,
- wyraźne oznaczenia statusów dokumentów/procesów.