MichałMarzecProjektantUX/UI

Business Careredesign aplikacji online

Redesign aplikacji wspomagającej zarządzanie procesami w firmie i relacjami z klientami.

Klient
  • Arteria S.A.
Zadania
  • Ewaluacja UX
  • Badania generatywne
  • Projekty UX / Makiety Lo-Fi
  • Projekt UI / Makiety Hi-Fi

Moje zadanie polegało na ocenie możliwości i ewntualnym zaprojektowaniu zmian w interfejsie, które usprawniłyby wykonywanie zadań przez użytkowników.

Ograniczeniem był brak możliwości zmian programistycznych (wszystkie funkcjonalności miały pozostać bez zmian) i brak możliwości przeprowadzenia testów z użytkownikami.

Po zebraniu informacji od właścicieli projektu przeprowadziłem ewaluację heurystyczną interfejsu, a następnie wywiady z kilkoma użytkownikami. Na podstawie uzyskanych danych zaproponowałem następujące zmiany:

  • kluczowa - kolejność poszczególnych zadań i kroków w zadaniach została dostosowana do rzeczywistej kolejności przetwarzania dokumentów i płatności,
  • zmiana tab index formularzy, tak aby odzwierciedlał rzeczywistą kolejność wprowadzania / edycji danych,
  • rozdzielenie menu na 1, 2 i 3 stopnia,
  • zwiększenie czytelności menu,
  • zwiększenie kontrastu tekstu,
  • wprowadzenie informacyjnych, instruktażowych nagłówków tabel,
  • zwiększenie czytelności tabel poprzez dodanie paddingu do komórek,
  • wyraźną hierarchię informacji,
  • wizualne rozdzielenie sekcji poszczególnych paneli przy pomocy kolorów i pozycjonowania,
  • wyraźnie zaznaczony tryb edycji,
  • wyraźne oznaczenia statusów dokumentów/procesów.

następny projekt